Blog › Lánybúcsú szervezés: szabályok, tételek, menetrend
A lánybúcsú egy extra különleges alkalom minden nő életében, de nem csak a menyasszony számára nagyon fontos, hanem bizony szervezőnek lenni is egyedi élmény – na meg persze kihívás. Tökéletes estét akarsz a leendő arának? Most nézzük meg, hogyan lehet összedobni egy igazán ütős, emlékezetes bulit!
[termekek]
A lánybúcsú etikett gyakorlatilag egy íratlan szabály, pár olyan alapelv, amit érdemes betartani a szervezőknek. Ezek nem csak a bulit tehetik jobbá, hanem magának az előkészítés folyamata is egyszerűbbé válhat.
A lánybúcsú szervezése általában a menyasszonyhoz legközelebb álló női rokon vagy barát feladata, de persze ez nincs kőbe vésve. Magára vállalhatja a megtisztelő feladatot egy lánytestvér, egy unokatestvér, a legjobb barátnő, vagy akár többen egyszerre. Anya, nagymama viszont nagyon ritkán lép ebbe a szerepbe!
A lánybúcsú szervezését általában egyetlen ember indítja el, de jó esetben nem marad egyedül az összes feladattal. A meghívottak nyugodtan besegíthetnek, sőt, illik is részt venniük a dologban, így akár 5-10 ember is lehet a buli felelőse. Sok apróságra oda kell figyelni, úgyhogy nem árt a több szem!
Tapasztalataink alapján: minél előbb. Azt hinnéd, hogy egy ilyen rendezvényt annyira azért nem bonyolult összehozni, pedig mire közös nevezőre jut a csapat, és sikerül mindent lefixálni…hát, nem feltétlenül két nap telik el. Ezen kívül be kell szerezni eszközöket, díszeket, ki kell találni játékokat, le kell foglalni a helyszíneket, ki kell dolgozni a stratégiát. Egy hónappal a lánybúcsú előtt mindenképp érdemes neki rugaszkodni.
Érdekes kérdés lehet, hogy bevonjátok-e a menyasszonyt a saját lánybúcsújának a szervezésébe, vagy sem. A szervezők általában ezért az ötletért nem rajonganak annyira, viszont néha elkerülhetetlen:
Soha ne kezdjetek el lánybúcsút szervezni úgy, hogy nem tudjátok, mit szeretne a menyasszony! Ez a buli róla szól, nem rólatok, úgyhogy pár kérdést mindenképp tegyetek fel neki!
A társaság ezen a bulin nagyon fontos lesz, ezért csak olyan személyek legyenek a listán, akiket a menyasszony biztosan szeretne látni. Lánytestvérek, közeli lány unokatestvérek, rokonok, tényleg közeli barátok: a sort pedig itt le is zárhatjátok. A lánybúcsú nem arról szól, hogy minél nagyobb legyen a tömeg, hanem arról, hogy a jelenlévők között tökéletes legyen a hangulat.
Anyát, nagymamát meg lehet hívni egyébként, de erről inkább kérdezzétek meg a menyasszonyt, mert nem mindenki szeretne a felmenőivel bulizni.
Miután elkészült a meghívandó személyek listája, itt az ideje beszélni velük! Ennek nem szokás semmilyen nagy feneket keríteni, a legegyszerűbb módszer egy Messenger, vagy egy Viber csoport létrehozása, amiben mindent meg is tudtok beszélni.
A társaságot érdemes pár héttel, akár egy-két hónappal a buli előtt megkeresni, hogy mindenkinek legyen ideje áttenni máskorra az esetleges programjait.
A lánybúcsút érdemes egy, az esküvőhöz közeli időpontban tartani, de nem közvetlenül előtte, hiszen az lehet, hogy még az esküvői fotókon is látszódna. Erről egyébként fontos megkérdezni a menyasszonyt is, mivel a lakodalom szervezése most rengeteg idejét elveszi.
A lánybúcsú szervezői ismerik a menyasszonyt annyira, hogy tudják, milyen környezetben, hol érzi jól magát, ettől pedig nem is fontos eltérni. Vannak olyan emberek, akik szeretik, ha ki kell mozdulniuk a komfortzónájukból, másoknak viszont pont nincs erre igényük, ezt pedig tiszteletben kell tartani.
A helyszín akár a kert is lehet, egy buli paradicsom, a Balaton, vagy mondjuk a Fallost.
Ez egy kínos kérdés, ami sokszor okoz problémát. Bármilyen fényűző lánybúcsút is szerveznél a barátnődnek, mindig gondolj arra, hogy a csapat tagjai talán nem akarják erre szánni egy havi fizetésüket! Gondold végig, milyen anyagi helyzetben lehetnek a többiek, és senkitől ne várd el, hogy százezreket költsön! Ennél a helyzetnél a szavazás sem mindig jó megoldás, hiszen lehet, hogy 20 emberből 11 tehetősebb, 9 azonban a meghatározott összeg mellett el sem tud menni. Itt a szervezőnek kell okosnak lennie!
A lánybúcsú szervezése nem olyan egyszerű, mint gondolnád, és több dologra is oda kell figyelni. Nézzük!
Fontos, hogy ezt már a legelején tisztázzátok, nehogy később sértődés legyen a vége, amiért valaki nem vette ki a részét a munkából. Ne ez rontsa el a hangulatot!
A meglepetés jó dolog, de nem mindig hasznos! Nem lenne túl jó, ha a lánybúcsús csapat érkezésekor derülne ki: a menyasszonynak aznapra más tervei vannak.
Korábban beszéltünk arról, hogy bizonyos kérdéseket érdemes átbeszélni a menyasszonnyal. Nos, itt az ideje! Még a szervezés elkezdése előtt keríts rá sort, hogy tudjátok mihez tartani magatokat!
Bizony, ennek is neki kell ülni! Gondold végiga alaposan, ki az, akit a menyasszony szívesen látna, és ki az, akit biztosan ki kell hagyni, majd hívd meg őket! A listát érdemes lehet elküldeni először a buli főszereplőjének, hogy ki tudja egészíteni, ha szeretné.
A komolyabb szervezés megkezdése előtt át kell beszélni, mekkora az az összeg, amit erre a csapattagok fejenként rá tudnak szánni. Maradjatok a realitások talaján!
Ezen a ponton érdemes minden ötletet bedobni, amitek csak van, persze a menyasszony által megadott elvek alapján. Hol legyen? Milyen programokat szeretnétek? Milyen játékokkal? Akár szavazhattok is!
Az ötletek alapján válasszátok ki, hol legyen a lánybúcsú. Több helyszínről is lehet szó: kezdhettek egy lézerharccal, eljöhettek a Fallost szabadulószobába, majd zárhatjátok az estét egy kis bulival, de akár egy kis házat is kibérelhettek. Döntésnek viszont születnie kell!
Ha eldöntöttétek, hol legyen a lánybúcsú, foglaljatok le mindent, vásároljatok meg minden szükséges jegyet, hogy ez már biztosan meg legyen. Erre már lehet alapozni!
A lánybúcsú kihagyhatatlan eleme a játék! Válogassatok össze 4-6 olyan típust, amiről tudjátok, hogy a menyasszony is élvezné, majd írjátok össze, mire lesz hozzá szükségetek!
Minden lánybúcsún van valami egyedi ruha: póló, szalag, kitűző, bármi! Ezt viszont ki kell találni, esetleg meg is kell tervezni, ami beletelhet egy kis időbe! A dekorációt is át kell gondolni: lufik, díszek, szalagok, kis mütyürök: írjátok össze!
Most, hogy mindent összeírtatok, kezdjétek el beszerezni a szükséges holmikat! Célszerű egy helyről megvásárolni mindent, ha lehet, de ez persze nem mindig opció.
Ez már leginkább a lánybúcsú napját érinti. Ne feledkezzetek meg az ételről, az italról, na meg persze a helyszín feldíszítéséről és minden előkészítéséről.
Kezdődhet is a buli!